PLAN
REALIZACJI PROGRAMU MOJA MAŁA OJCZYZNA – SOBIESZÓW W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 15 W JELENIEJ GÓRZE W ROKU SZKOLNYM 2010-2011
Odpowiedzialna: Luba Wysoczańska-Zubal
1. Tożsamość regionalna „Wrzesień jeleniogórski”
Cele:
– Poznanie najbliższego środowiska swojego regionu;
– Asymilacja i utożsamianie się z regionem.
– Asymilacja i utożsamianie się z regionem.
Forma:
– Udział w imprezach , konkursach i teatrach ulicznych „Września Jeleniogórskiego”.
Termin:
– Wrzesień.
2. Moja rodzina, szkoła, sąsiedzi jako wspólnota lokalna.
Cele:
– Rozwijanie wartości rodzinnych związanych z wartościami kulturowymi wspólnoty lokalnej.
– Rozwijanie więzi rodzinnych i sąsiedzkich.
– Rozwijanie więzi rodzinnych i sąsiedzkich.
Format:
– Udział w „Giełdzie Talentów”, imprezie Dni Sobieszowa.
Termin:
– Październik.
3. Moja miejscowość – Sobieszów.
Cele:
– Rozwijanie patriotyzmu lokalnego.
– Utożsamianie się z miejscem zamieszkania.
– Wzbudzenie poczucia dumy.
– Utożsamianie się z miejscem zamieszkania.
– Wzbudzenie poczucia dumy.
Format:
– Założenie kroniki „Wielka Księga Sobieszowa”, przygotowanie wystawy „Ulice Sobieszowa”.
Termin:
– Listopad / grudzień.
4. Rola regionu i jego związku z sąsiadami.
Cele:
– Dostrzeganie płynących korzyści ze współpracy z najbliższymi sąsiadami.
Format:
– Kontakt z osobami i instytucjami zajmującymi się kontaktem z sąsiadami „EURONYSA”. Współpraca jako związek regionu.
Termin:
– Luty / marzec.
5. Miejscowe legendy i podania.
Cele:
– Rozwijanie patriotyzmu lokalnego przez poznanie legend.
Format:
– Przygotowanie dramatyzacji legend na forum uczniowskim.
Termin:
– Kwiecień.
6. Sylwetki osób zasłużonych dla środowiska.
Cele:
– Rozwijanie poczucia szacunku dla osób starszych i zasłużonych.
– Zachęcanie do działalności na rzecz środowiska.
– Zachęcanie do działalności na rzecz środowiska.
Format:
– Poznanie sylwetek osób żyjących i nieżyjących, zasłużonych dla środowiska lokalnego.
Termin:
– Maj.
7. Główne zabytki przyrody i architektury w regionie.
Cele:
– Rozwijanie wiedzy o regionie.
– Wzbudzanie szacunku i poszanowania dla zabytków przyrody i architektury.
– Ochrona zabytków, walka z wandalizmem.
– Nauka samorządności.
– Wzbudzanie szacunku i poszanowania dla zabytków przyrody i architektury.
– Ochrona zabytków, walka z wandalizmem.
– Nauka samorządności.
Format:
– Współpraca z Wydziałem Ochrony Środowiska i Wydziałem Architektury i Urbanistyki Urzędu Miasta Jeleniej Góry.
Termin:
– Czerwiec.
Z3djęcia ulic Sobieszowa wraz z opisami.