Kolejny rok bierzemy udział w projekcie „CodeWeek” 🙂 W ramach „CodeWeek w SP15” przygotowałem kilka zadań do samodzielnego rozwiązania dotyczących kodowania, rozwiązywania problemów algorytmicznych oraz programowania blokowego (wizualnego). Zapraszam do zabawy! Miłego kodowania!
Organizator i koordynator w SP15: mgr inż. R. Kruczkowski
Zadania – klasa 3
Zad.1.
Korzystając „generatora” do kodowania – odkodowywania obrazów: https://domowenauczanie.pl/generator/, „odkoduj” ustawiając w odpowiednie miejsca (oznaczone współrzędnymi np. H7) odpowiedni kolor. Jeżeli dobrze dopasujesz kolor do współrzędnej – powstaną fajne rysunki :). Skorzystaj z załączonych tabelek ze współrzędnymi i odpowiadającymi im kolorami 🙂
„Zakodowany obraz 1”
„Zakodowany obraz 2”
Zad.2.
Wejdź na stronę: https://hourofcode.com/pl/learn, wybierz aktywność: „Napisz swój pierwszy program komputerowy”, link: https://studio.code.org/hoc/1 i wykonaj zawarte w niej zadania
Zadania – klasy 4 – 8
Zad.1.
Wejdź na stronę: https://hourofcode.com/pl/learn, wybierz interesującą cię aktywność i wykonaj zawarte w niej zadania 🙂
Zad.2.
W środowisku Scratch (Scratch online) wykonaj animowany napis: „CodeWeek w SP15” 🙂 Link do Scratch online: TUTAJ
Zad.3.
W środowisku Scratch, lub Scratch online, wykonaj wg. wzoru następujące ćwiczenia, związane z kreśleniem figur geometrycznych:
a/ kolorowy ośmiokąt
b/ fraktal z ośmiokąta
Zad.4.
Zaproponuj figurę i stwórz program który ją wykreśli 🙂
Link do Scratch online: TUTAJ